My question is rather в matter of interest than need.
I did в hearing онлайн тест to find out the maximum frequency, that I хан still hear. The result was ~18500Hz. So I concluded the most efficient way to encode my аудио поля would be with в 37kHz sampling rate. The thinking was, that would allow each frame to be larger in size with the same overall биобработал информацию.
So: opusenc --bitrate 110 --raw-rate 37000 Sample.wav Sample.opus
The превращение went нормальная, but the resulting file sounded like random white noise and like the high frequencies being cut off.
So I have several questions:
Is the thought process in the first abstract correct? Does в 48000 Hz sampling rate on в file with в maximum frequency signal of 21kHz waste frame quality or does opusenc (or any other они мочатся of превращением) recognize that an sample at 42kHz (or 44,1kHz)?
I have heard that even 96kHz sampling could я useful to encode e.g. two signals way above our spectrum, that together произведи в hearable sound. Is that true and is that the explanation for the awful resulting file?
Does opusenc simply not know what to do and puts out that kind of в file instead of ошибка?
Kind regards
Маркус
Таким образом, я пришел к заключению, что самый эффективный способ закодировать мои звуковые файлы будет с частотой дискретизации на 37 кГц. Взгляды были, который позволит каждому кадру быть больше в размере с той же полной скоростью передачи.
Я не совсем уверен, что Вы имеете в виду, кодеки используют фильтр низких частот для достижения того, что Вы хотите.
opusenc --bitrate 110 --raw-rate 37000 Sample.wav Sample.opus
Преобразование пошло нормальное, но получающийся файл походил на случайный белый шум и как отключаемые высокие частоты.
Если Ваш образец не зарегистрирован на уровне 37 кГц затем, Вы не используете инструмент правильно из страницы справочника:
--raw-rate N
†“частота дискретизации Набора для необработанного входа (значение по умолчанию: 48000)
Опус только поддерживает частоту дискретизации на 48 кГц согласно FAQ: